NR. 8 MANNA. GUDS ORD

Manna. Guds ord er vores anker

Johannes – Kapitel 6, 30-34:

 

Så spurgte de: ”Hvilket tegn vil du give os, så vi kan tro dig? Vores forfædre, der vandrede i ørkenen, fik jo sendt manna fra himlen, sådan som der står skrevet: Han gav dem brød fra himlen at spise”.

 

Jesus svarede: ”Det siger jeg jer: Det var ikke Moses, der gav dem brød. Det var min Far. Og han tilbyder jer nu det virkelige brød fra Himlen. Guds brød er det, som kommer ned fra Himlen, det, som giver liv til mennesker.”

 

”Så giv os det brød hver dag”! sagde de alle sammen.

 

Tekst med udgangspunkt i en profetisk oplevelse af Rick Joyner.
Fra bogen ”Kaldet”. Kapitel 13 ”Mannaen”.

Lær at tage del i den manna som Gud dagligt giver. Det vil bevare dig, når alt andet svigter.

 

Vi behøver skrifternes stærke kød til at opbygge os selv – og give os det kar, som kan opsamle Guds manna. Voks dig stærk ved hjælp af hans manna, som vil opbygge og berede dig, til det der skal komme, det der ligger foran os. Guds manna vil give dig styrke – til at gå hver eneste dag.

Guds folk er kaldet til, at være èt med Ham, i alt hvad Han gør. Kun få kender Hans stemme. Derfor følger de sjældent Hans ledelse. Mange er svage og farer vild, fordi de ikke ved, hvordan de skal indsamle den manna, som Herren giver dem hver dag.

 

Nu ønsker Han, at alt Hans fok skal vide, hvornår Han taler til dem – og/eller gennem dem. Ligesom den pålidelige kommunikation mellem en general og hans soldater kan afgøre udfaldet af et slag, vil styrken i Hans kommunikation med sit folk, afgøre deres sejr eller nederlag i den kommende tid.

 

Gud er lige nu i gang med, at forberede mange budbringere, som skal gå ud med Hans budskaber. De vil også oplære Hans folk – til at kende Hans stemme – og til at kende Hans veje. Du skal modtage Hans budbringere, som om du modtog Herren selv. Du skal hjælpe dem på vej. Deres tjenestes succes vil afgøre manges frelse eller genrejsning.

 

Vi er Guds ”forsyninger” til hinanden. Herren sendte Helligånden til at bo i Guds folk – og Hans tanke er, at Hans folk skal modtage hjælp gennem hinanden. Det er derfor, at Han også giver os manna gennem hinanden. Vi skal hjælpe med, at bygge Guds forbindelseslinjer til dem, som skal være Herrens soldater. Den tid er snart over os, hvor alle, som ikke kender Hans stemme, vil blive bedraget af mørket.

 

Han har planlagt alting, så vi skal elske Ham over alt andet, men skal også elske hinanden. Vi behøver Ham mere end alt andet, men vi behøver også hinanden. På den måde holdes vi også i ydmyghed, så Han kan betror os sin nåde og kraft. Betragt ikke andre ud fra deres fortid, men ud fra det, de er blevet til.

 

De der har fulgt Guds ords vejledning, vil få deres svagheder vendt til styrke. Ingen er stærkere eller mere pålidelige end de, der kender Hans stemme – og følger Ham. Hvis vi vandrer i lyset, ligesom Han er i lyset, har vi fællesskab med hinanden.

 

Manna er livets brød – de levende ord, som Gud dagligt taler til sit folk om. Guds ord er vores anker.

Andagten er baseret på tekst af  Rick Joyner

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse til statistik
og for aktivering af grundlæggende funktioner på dette website.
Du accepterer, hvis du klikker OK eller klikker dig videre til næste side.
FLERE OPLYSNINGER

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, til statistik og for aktivering af grundlæggende funktioner på dette website.
Du accepterer vores brug af cookies, hvis du klikker OK eller klikker dig videre til næste side.

Afvis eller slet cookies
Ønsker du helt at undgå cookies, skal du slå cookies fra i din browser. Du kan altid afvise cookies ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, kan der være flere funktioner på websitet, som ikke virker.
Alle browsere tillader at du sletter cookies enkeltvis eller alle på en gang. Hvordan du gør det afhænger af, hvilken browser du anvender. Husk at bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

KLIK og LUK dette vindue