NR. 6 OPSTANDELSE

Opstandelse og gennembrud

Matt. 28,5-6: ”Men englen sagde til kvinderne: Frygt ikke! Jeg ved, at I søger efter Jesus, den korsfæstede. Han er ikke her; han er opstået, som han har sagt. Kom og se stedet, hvor han lå”.

 

Det er et herligt budskab, vi her bliver mindet om.

 

Midt i en urolig verden, hvor f.eks. mange eneherskere rasler med sablen, fordi de i deres sind er blevet helt formørket, lyder der til os

 

en pålidelig og dejligt opmuntrende englebesked:

 

 

Frygt ikke, han er opstanden, som han har sagt.

Opstandelsen er et Guds JA til dig og mig

Opstandelsen er et Guds JA til dig og mig.

 

Vi tilhører en konge, som viste sejr og gennembrud påskemorgen. Da alle mørkets magter regnede med at have lukket munden på Jesus, brød han igennem samtlige mure, og ved Guds hjælp klarede han også dødens mur.

 

Det er Jesu Kristi gennembrud vi må sætte vores lid til. Alt det han gjorde, gjorde han for os. Da det stod allerværst til med prøvelser og lidelser, valgte han os. Han gik imod Djævelen med ord, som kan fælde enhver magt.

 

Vi kan regne med opstandelsen, for det var den almægtige Gud, der oprejste Jesus fra de døde. Den guddommelige kærlighed kunne ikke blive liggende i graven, den måtte leve videre i den person, der levede kærligheden fuldt ud, Jesus Kristus, Guds salvede.

 

Så derfor. Giv aldrig op. Den, der går i en vinders fodspor, kan aldrig tabe. Trænger du til gennembrud på det åndelige plan, så find nogle relevante af Guds løfter i bibelen – og bekend dem med din mund.

Skriv nogle bibelvers ned – eller print dem – f.eks. i en størrelse der passer til din pung. Prøv at lære bibelvers uden ad. Sig dem højt, fordi så taler du ind i den åndelige verden – og i Jesu navn skal løfterne blive en realitet for dig. Dette er en åndelig sandhed af afgørende betydning.

 

Husk at hele den åndelige verden bøjer sig i ærefrygt, når vi som kristne i Jesu Kristi navn bekender os til Gud og hans evige ord.

 

”Mig er givet al magt i himlen og på jorden. Og se, jeg er med jer alle dage indtil verdens ende”. Matthæus kap. 28, 18 og 20
… verden ser mig ikke længere, men I ser mig, for jeg lever, og I skal leve”. Johs. 14,19.
”Frygt ikke! Jeg er den første og den sidste og den, som lever: Jeg var død, og se, jeg lever i evighedernes evigheder, og jeg har nøglerne til døden og dødsriget”. Johs. Åb. 1,17-18

Andagten er baseret på tekst af Gert Grube

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse til statistik
og for aktivering af grundlæggende funktioner på dette website.
Du accepterer, hvis du klikker OK eller klikker dig videre til næste side.
FLERE OPLYSNINGER

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, til statistik og for aktivering af grundlæggende funktioner på dette website.
Du accepterer vores brug af cookies, hvis du klikker OK eller klikker dig videre til næste side.

Afvis eller slet cookies
Ønsker du helt at undgå cookies, skal du slå cookies fra i din browser. Du kan altid afvise cookies ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, kan der være flere funktioner på websitet, som ikke virker.
Alle browsere tillader at du sletter cookies enkeltvis eller alle på en gang. Hvordan du gør det afhænger af, hvilken browser du anvender. Husk at bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

KLIK og LUK dette vindue