NR. 24 VELSIGNELSER FORUDE

Velsignelser forude

5. mosebog kap. 28, 12:

 

Herren vil åbne sit gode forrådskammer, himlen, for dig og til rette tid give dit land den regn, det behøver, og velsigne al din gerning

 

Her har vi et løfte, der næsten får det til at svimle for én. Løftet er så ubeskriveligt stort, at man har svært ved at fatte det, men det er ikke desto mindre sandt. Guds forrådskammer er fyldt med velsignelser og kærligheden vil altid give i overflod.

 

Lad os tænke på lignelsen om den fortabte søn, hvor faderen siger til sin genfundne søn: ”Nu skal der være fest, lad os slagte fedekalven”. Den fik ikke for lidt. Faderen skruede virkelig op for det hele, for sønnen skulle smage enhver velsignelse fra hjemmet.

På samme måde indfriede Gud alle sine løfter, da Jesus blev forsoningsofferet. Enhver velsignelse fra det himmelske hjem vil blive givet til den, der søger og banker på. Den fortabte søn nåede ikke engang at banke på, for faderen stod med sine faderfavn og gav ham en krammer, der indeholdt al nåde og barmhjertighed.

 

Gud gav os en varm krammer, da han lod hele guddomsfylden (altså enhver velsignelse) være i Jesus. O, Gud ske tak og lov. Gud ønsker at overøse os med sine velsignelser, men han ser først og fremmest efter sønderbrudte hjerter. Især dem kan han ikke holde noget tilbage for.

 

Det er en god ide, jævnligt at læse bibelverset 5. mosebog kap. 28, 12 og tage det frem igen og igen, for Djævelen ønsker at skjule løftet for os. Dæmonerne påvirker ufatteligt mange mennesker og holder dem f.eks. fanget omkring udsendelser i fjernsynet og andre ligegyldigheder.

 

Alt i fritiden der stjæler tid – på bekostning af bibellæsning – er ikke holdbart i længden. Det er f.eks. kun få mennesker, der afser en time til bibellæsning, men de fleste af os bruger nemt både en, to eller tre timer på at se fjernsyn eller være på internettet.

 

Fjernsyns- eller internet-kiggeri er bestemt ikke forkert, men hvis det sker på bekostning af samvær med Gud igennem bibellæsning, bøn og lovsang, så er det helt rivende galt – og man går glip af utroligt mange velsignelser fra Gud.

 

5. mosebog kap. 28, 13: Hvis I blot vil høre og adlyde de befalinger fra Herren, som jeg pålægger jer i dag, vil Herren give jer fremgang og gøre jer til hoved i stedet for hale.

 

Bøn:
Tak, Gud Fader, at du i din store kærlighed og visdom tømte himlen for alle velsignelser – og gav dem til Jesus, så han således nu, kan række dem videre til enhver, som tror. Tak, Jesus, at du med din død og dit fuldbragte værk på korset – frigav enhver velsignelse – os til glæde og gavn for ånd, sjæl og legeme. Amen

Andagten er med tekst baseret på tekst af Gert Grube

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse til statistik
og for aktivering af grundlæggende funktioner på dette website.
Du accepterer, hvis du klikker OK eller klikker dig videre til næste side.
FLERE OPLYSNINGER

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, til statistik og for aktivering af grundlæggende funktioner på dette website.
Du accepterer vores brug af cookies, hvis du klikker OK eller klikker dig videre til næste side.

Afvis eller slet cookies
Ønsker du helt at undgå cookies, skal du slå cookies fra i din browser. Du kan altid afvise cookies ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, kan der være flere funktioner på websitet, som ikke virker.
Alle browsere tillader at du sletter cookies enkeltvis eller alle på en gang. Hvordan du gør det afhænger af, hvilken browser du anvender. Husk at bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

KLIK og LUK dette vindue