NR. 21 EN VILLIG AAND

En villig ånd

Lukas kap. 2,27:

 

Helligånden havde givet Simeon den indskydelse, at han skulle gå op i templet

 

Et herligt bibelvers at huske.

 

Situationen er den, at gamle Simeon af Helligånden er tilskyndet til at gå hen i Templet, for han er overbevist om, at Gud har noget for.

 

Og ganske rigtigt. Maria og Josef er netop ankommet for at fremstille Jesusbarnet i Helligdommen. Hvilket møde! Hvilken timing, som Gud skal have al æren for. En gammel mand fyldt med Helligånden og et barn, som er undfanget af Helligånden.

 

Simeon begejstres og løfter Jesusbarnet op i sine arme, mens han siger “Nu har jeg set ham, som skal være alle folkeslags frelser, ham, som er det lys, der bringer ny indsigt til mennesker …” Lukas kap. 2, 30-32

Vi må som kristne altid være åbne for Guds Helligånd, så den kan vejlede os igennem livet. Det vigtigste er, at vi hver dag adlyder Helligåndens kalden til at læse i Bibelen. I Bibelen skærpes vor åndelig sans, så vi lettere kan fornemme Helligåndens rådgivning.

 

Det er Jesu Kristi gennembrud vi må fæste lid til, fordi så vil vi erfare gennembrud i vore liv. Da det stod allerværst til med prøvelser og lidelser, valgte Jesus os og fuldbragte værket. Så derfor, giv aldrig op, fordi Jesu sejr er også din og min sejr.

 

Trænger du til gennembrud på det åndelige plan, så find Guds løfter og bekend dem.
Trænger du til gennembrud på det økonomiske plan, så giv. Læs i Lukas kap. 6,38.
Trænger du til gennembrud med dit vidnesbyrd, så brug anledningen næste gang, Gud minder dig herom, for han længes efter at udtrykke sig igennem dig.

 

Bøn :

Herre, giv mig en villig ånd, så jeg tydeligt må høre, hvad du har at sige.
Herre, jeg ved, at ulydighed svækker hørelsen og lydighed skærper hørelsen.
Lær mig lydighedens vej, så jeg klart må skelne din røst fra min egen og denne verdens. Herre, dine venner hører altid din røst, tak, at jeg må jeg være blandt dem – også i dag.  Amen

Andagten er baseret på tekst af  Gert Grube

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse til statistik
og for aktivering af grundlæggende funktioner på dette website.
Du accepterer, hvis du klikker OK eller klikker dig videre til næste side.
FLERE OPLYSNINGER

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, til statistik og for aktivering af grundlæggende funktioner på dette website.
Du accepterer vores brug af cookies, hvis du klikker OK eller klikker dig videre til næste side.

Afvis eller slet cookies
Ønsker du helt at undgå cookies, skal du slå cookies fra i din browser. Du kan altid afvise cookies ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, kan der være flere funktioner på websitet, som ikke virker.
Alle browsere tillader at du sletter cookies enkeltvis eller alle på en gang. Hvordan du gør det afhænger af, hvilken browser du anvender. Husk at bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

KLIK og LUK dette vindue