MANNA ANDAGTER

MANNA ANDAGTER

Tro på, at Helligånden guider dig. Vælg en andagt ud fra en af følgende 3 muligheder:

 

NUMMER

EMNE

DATO

Manna Andagter

Der bliver løbende, tilført nye andagter – med bibeltro tekster med almindeligt dansk sprogbrug – nudansk / hverdagsdansk, som vi efter bedste evne fornemmer, at Helligånden inspirerer til. I.h.t. Salmernes bog kapitel 78 vers 24 og 25, så har vi tro for, at Gud også i dag ønsker, at velsigne sit folk med manna / englemad fra himlen.

 

Idéen til navnet MANNA andagter

har sit udgangspunkt i biblens ord, bl.a. følgende bibelvers fra bibelen på hverdagsdansk – BibelWeb.dk):

Åbenbaringen – Kapitel 2: 17)
Den, som har øre, vil forstå, hvad Ånden siger til menighederne: Den, der sejrer, vil jeg give af den skjulte manna.
7) Den, som har øre, vil forstå, hvad Ånden siger til menighederne. Den, der sejrer, vil jeg give lov til at spise af frugten fra livets træ, der står i Guds Paradis.
25-26) Men hold fast ved det, I har, indtil jeg kommer. De, der vinder sejr og bliver ved med at udføre mine gerninger lige til det sidste, vil jeg give autoritet over folkeslagene, den samme magt og myndighed, som min Far har givet mig.

 

Johannes – Kapitel 6: 30-31)
Så spurgte de: »Hvilket tegn vil du give os, så vi kan tro dig? Vores forfædre, der vandrede i ørkenen, fik jo sendt manna fra himlen, sådan som der står skrevet: ‘Han gav dem brød fra himlen at spise.’«
32-34) Jesus svarede: »Det siger jeg jer: Det var ikke Moses, der gav dem brød. Det var min Far. Og han tilbyder jer nu det virkelige brød fra Himlen. Guds brød er den, som kommer ned fra Himlen, den, som giver liv til mennesker.« »Så giv os det brød hver dag!« sagde de alle sammen.

 

5. Mosebog – Kapitel 8: 3)
Han ydmygede dem ved først at lade dem sulte og derefter give dem manna, en form for mad, som hverken de eller deres forfædre havde set før, for at lære dem, at et menneske ikke lever af brød alene, men af hvert ord, som Gud taler.

 

Nehemias – Kapitel 9: 20)
Du vejledte dem ved din gode Ånd, gav dem manna at spise og vand til at slukke deres tørst.

 

Salmerne – Kapitel 78: 24-25)
Han lod det regne ned over dem med manna, han gav dem brød fra himlen at spise. Han gav dem englemad, så de havde rigeligt at spise.

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse til statistik
og for aktivering af grundlæggende funktioner på dette website.
Du accepterer, hvis du klikker OK eller klikker dig videre til næste side.
FLERE OPLYSNINGER

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse, til statistik og for aktivering af grundlæggende funktioner på dette website.
Du accepterer vores brug af cookies, hvis du klikker OK eller klikker dig videre til næste side.

Afvis eller slet cookies
Ønsker du helt at undgå cookies, skal du slå cookies fra i din browser. Du kan altid afvise cookies ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, kan der være flere funktioner på websitet, som ikke virker.
Alle browsere tillader at du sletter cookies enkeltvis eller alle på en gang. Hvordan du gør det afhænger af, hvilken browser du anvender. Husk at bruger du flere browsere, skal du slette cookies i dem alle.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

KLIK og LUK dette vindue